brunettnea

Alla inlägg under maj 2011

Av Linnea Hammerå - 29 maj 2011 17:12

Kom ju hem igår från studieresan i Polen & Berlin,

Man kan ju inte klaga på den resan för den var jävligt rolig! Vi åkte ju i tisdags klockan 8.30 till Sturup och flög sedan därifrån vid ett typ ner yill Katowic i Polen. Därifrån tog vi buss till hotellet i Krakow,( Apartments Florian ) då fick vi duscha av oss och byta kläder och lite sånt innan vi gick till gamla stan och åt och lite sånt :)

På onsdagsmorgonen åkte vi till Auschwitz och kollade på koncentrationslängret och sedan vidare till Birkenaou. Och det var extremt hemskt och se detta! Senare på kvällen fick vi gå omkring på ett shoppingcenter :)

Torsdagmorgon åkte vi tåg till Warszawa och gick på ett megastort shoppingcenter:D

Aja dit tog det iaf tre timmar typ och när vi varit där ett tag åkte vi vidare till Berlin och det tog typ 5-6 timmar med tåg. När vi kom till hotellet ( All seasons hotel ) fick vi gå upp och duscha sen byta kläder för att senare gå ut och äta lite. Sedan var ju vi extremt trötta och gick och la oss för nästa dag i Berlin.

Fredagmorgon gick vi ner och åt lite frukost sedan packade våra väskor och lämnade dom på tågstationen. Sedan åkte vi och kollade på jättemycket! Berlinmuren, Checkpoint Charlie, Judiska museet, Brandenburger Tor och shoppade :D Vi tillbringade kvällen på stationen på fika från Starbucks :)

Sedan åkte vi med natt-tåget mot Sverige. Och sova på tåg tänker jag aldrig mer göra kan jag ju säga nu! Efter bara någon timme mådde jag svinilla och natten blev att jag sprang och spydde några gånger och satt ute i korridåren på tåget. Vi ca kvart över två gick vi upp på båten några stycken och satt där till ungefär kvart i fyra. Då bestämde vi oss för att vi skulle försöka sova den sista stunden men ah, Eric låg och sjöng på natten och vi typ sex somnade vi och sedan vid sju kom Mia in och väckte oss! Altså en timmes sömn den natten. Sen kom vi ju till Malmö och väntade på tåget till Älmhult. Och vid ca 12 var vi hemma i denna lilla Hålan!

Men denna resan kommer jag minnas LÄNGE!

       



Kram Linnéa <3


Av Linnea Hammerå - 24 maj 2011 08:59

Hejhej nu sitter jag på bussen påväg till Malmö för att sedan ta flyget till Polen med klassen :)Och nu är jag verkligen trött eftersom jag gick upp extra tidigt idag -.-Nu hoppas jag iaf att jag inte glömt något mer än jag redan kommit på!Nu kommer jag inte kunna vara ute på internet på en vecka och inte heller skicka sms :(Jag kommer sakna många i Sverige men ska bli kul att åka till både Polen och Tyskland och sen kommer jag hem på lördag!Kram Linnea <3

Av Linnea Hammerå - 7 maj 2011 20:39

Usch jag skriver ju knappt ALDRIG! Haha men iaf har varit sjuk denna veckan men läkarna kunde ju itne tala om vad det var äns :s De gissade på halsfluss, öroninflamation eller körtelfeber. Fick iaf tabletter av en ren gissni9ng och tror dom hjälper :o

Jag var ju iaf tvungen att komma på torsdagsmorgonen för att skriva nationella i matte, och fick veta av min mattelärare att det gick skitbra! Iaf var jag i skolan på fredagen och då stod vi ju nere på marknade och sålde. Men sista lektionen blev det att vi fick baka iat för att ha historia, jaja vi bakade massa kladdkakor :D

Imårron blir det att åka till Mormor & Morfar för mormor har fyllt år så vi ska åka och fira henne.

Dagen idag har iaf bestått av att lyssna på musik och kolla resväskor!

Synd bara att jag itne har råd att slänga ut pengar på det, men jag fyller ju år den 16  Får vara extra snäll nu så kanske  

   Hittade ju iaf dessa inna och dom är ju SÅ FINA! är mest sugen på leopard om jag får välja :D

Ja behöver ju en resväska till vi ska på skolresa, vi åker ju den  24 så kan ju vara en fin födelsedagsprecent :D

Japp det var en liten sammafattning av dagen.  

För nu måste jag kolla om min kladdkaka är klar  


Kram linnéa   

Ovido - Quiz & Flashcards